Colors per estar sans

A la nostra societat están de moda les dietes “milacre”, però aquestes no proporcionen una pèrdua de pes equilibrada i moderada. És molt important la correcta aplicació de la dieta per a què siga efectiva. Aquesta teoria l’Institut d’Obesitat l’ha posat en practica amb la dieta dels colors.

assorty

Els color a més de contribuir a l’aparença, resulten claus per a una dieta sana, ja que la majoria d’aliments colorits provenen d’origen vegetal. Aquests són beneficiosos perquè l’aport calorífic és reduït mentre que la quantitat de macronutriens com vitamines o fibra és alt. A més una dieta basada en el consum de fruites y hortalises redueix el risc a patir malalties cardiobasculars, cancer o diabetes.

La dieta dels colors es basa en què cada pigment té un efecte beneficiós i específic per a la salut. Per tant els nutricionistes aconsellen aquesta dieta perquè amb la ingestió de cinc colors diaris ajuda a protegir el nostre cos.

Els aliments de color roig (freses, tomaques, meló d’Alger, etc) contenen beta-carotens que són necessaris per al cuidat de la pell. A més tenen alt poder depuratiu que ajuda a eliminar toxines del nostre organisme.

Els de color verd (bròquil, kiwi, pomes, etc) ajuden a prevenir el colesterol, millorant la circulació y evitant malalties cardiovasculars. A més contenen fibra, ideal per a un correcte transit intestinal.

Els de color blanc (cebes, naps, alls, etc) posseeixen antioxidants i ajuden a reduir els nivells de colesterol en la sang. Ajuden també al sistema inmunitari, ja que ajuden a augmentar les defenses de l’organisme i a millorar la resistència front als agents causants de les malalties.

Els de color groc o ataronjat (taronja, bresquilla, carlota, etc) mantenen els ossos y dents en bon estat, proporcionen una pell saludable y ens cuiden la vista.

Finalment, els de color blau-morat (albergínies, mores, raïm negre, etc) contribueixen al bon funcionament del sistema circulatori i ajuden a prevenir diferents tipus de càncer, ja que tenen grans dosis d’antioxidants que s’encarreguen de protegir a les cèl·lules dels atacs causats pels radicals lliures.

Esta entrada fue publicada en curiosidades, salud y bienestar. Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s